ملخص تريند #وسط_البلد

Cairo downtown

ملخص تريند #وسط_البلد

بداء كنقد لمدعين الحرية و التحرر ، تناقض المجتمع وأفكاره ، ولكن كالعادة من مدعين التحرر و السخرية تحول لإسفاف بحت ، ونظرا لأن هناك من تعتبر وسط البلد كانت جزيء من حياتهم ويمكن هي مكان كان السبب انهم عرفوا بعض و اتعلموا من بعض ، قرروا انه الأفضل يكون تصحيح مفاهيم اكتر من كونه مجرد إسفاف .

تقبلوا السخرية و النقد و كما يمارسونها ولكن بدون الإسفاف او التسطيح .

حاليا هتلاقي تصحيح مفاهيم بحسب وجهت نظر وسط البلد ، و ده كان رأي الشخصي بما اني واحد يعتبر نفسي من أولاد و بنات وسط البلد الي عشت فيها جزيء مش قليل من حياتي مع أكتر الناس إخلاصاً عرفتهم في حياتي وهما عندي يعتبروا عيلتي الحقيقية لا البيولوجية الي انفصلت عنها بخروجي من مصر.
 
وهم فعلا علية كبيرة لان كتير منهم كونوا أسر و بيحاولوا يعلموا اولادهم نفسي مبادئهم و اخلاصهم و تقبلهم للاختلاف .
شباب وسط البلد ، للاسف مقدر احصرهم في منشور واحد ، و اساسا كتير منهم مات وهو مخلص لمباديء جمعتني بيه في كثير من الأحداث في ان الغالبية كانت اخرها السطحية و الجهل .

بس أشكر وسط البلد الي عرفتني بناس قادرة تخلق من العبثية معني .

مش من عادي الاهتمام بما يسمي تريند لان غالبية لا يخلوا من الشتايم و التافهة او التسطيح من جهة ولكن الموضوع ده كان شيء فعلا أيجابي ، انا شخصيا مكنتش فاهم ولا عايز افهم بس لأني العيلة دي شوف الموضوع من الزاوية دي .

حاحاول أعملهم منشن عشان الي عايز تصحيح مفاهيم مش إسفاف ، وأسف لكل صديق هاغفل عن ذكره و شكرا لوجودكم في الحياة العبثية دي .

https://www.facebook.com/ALBERSABER1985/posts/1905807892859024




ALBER SABER - ألبير صابر

Instagram